• Klokan

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Klokan.

Medzinárodná matematická súťaž pre žiakov základných a stredných škôl. Žiaci riešia úlohy, v ktorých si overia svoje logické uvažovanie. Súťažia vo svojích kategóriach v rovnakých úlohách spolu so svojími rovesníkmi na celém Slovenku, ale aj v iných krajinách. Súťažilo sa 60 minút. Žiaci sa zabavili a niečo nové sa naučili. Gratulujeme všetkým zúčastneným a tu sú ocenení:

• Maks

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Maks.

Maks je celoslovenská matematická súťaž pre všetkých, ktorým to páli. Do súťaže sa môžu prihlásiť žiaci 5. - 9. ročníka ZŠ. Súťaž prebieha od septembra do júna a súťažiaci riešia postupne úlohy vo viacerých kolách. Tí ktorí vytrvali až do konca boli ocenení:

• Relaxačno-poznávacia exkurzia deviatakov do Prahy

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Relaxačno-poznávacia exkurzia deviatakov do Prahy .

Pokojné utorkové ráno 30.mája. Zo stanice v Nitre vyráža autobus a v ňom nedočkaví deviataci. O pár hodín si už vychutnávajú pohodlie hotela Theatrino v Prahe. A začína kolotoč objavov. V Lidiciach kúsok za Prahou neveria, že tam, kde dnes plače tráva, stávala dedinka plná šťastných obyvateľov. Lidické deti sú tam vytesané z kameňa ako nemí svedkovia srdcervúcej tragédie z júna 1942. Na Václavák večer prichádzajú povedľa pamätného miesta, kde svoj životný príbeh odtlačil študent Jan Palach. V roku 1969 tu vzbĺkol ako pochodeň, ktorú sa snaží odovzdávať ďalej. Z Václaváku na Staromestské námestie s jeho príbehmi a orlojom. A popod Prašnú bránu do hotela vyskúšať postele. Parádne raňajky a vlak ich vezie do dedinky Karlštejn. Majestátny hrad a nenáročná túra popri lomoch Malá Amerika a Mexiko k nádhernej Veľkej Amerike. Až hlad ich vyhnal do dedinky Mořina, kde na nich čakal pohostinný hostinský s obedom. Večerná vychádzka už opäť v Prahe sa končí na žižkovskej televíznej veži s prekrásnym panoramatickým výhľadom na mesto. MDD deviataci oslavovali v ZOO, na Pražskom hrade a večer prechádzkou po pražskej Kampe s jej skrytými atrakciami. Nezabudnuteľná zostala aj popoludňajšia návšteva krypty pod pražským kostolom, kde zomreli mladí parašutisti z odbojovej skupiny Anthropoid z čias 2.svetovej vojny, medzi nimi Slovák Jozef Gabčík. Osobnosti z histórie i súčasnosti zo všetkých oblastí spoločenského života si na nich počkali v posledné dopoludnie v múzeu voskových figurín Madame Tussaud´s Prague. Z obeda na Žižkove vyzbrojení kartónom banánov sa neochotne pobrali na autobusové nádražie Florenc. V piatok 2.júna popoludní sa im Praha vzdialila, aby krátko po deviatej večer pristáli v Nitre v náručí svojich rodín. Niektorí už plánujú, ako sa s nimi do Prahy spolu vyberú všetko im to poukazovať.

• MDD- výstup na Marhát

• Do fotogalérie bol pridaný nový album MDD- výstup na Marhát.

MDD sme sa rozhodli osláviť pohybom a tak sme sa dobre vyzbrojení jedlom, pitím a samozrejme športovou obuvou vybrali na turistický výstup na Marhát. Po vystúpení z autobusu sme sa obrnili repelentom a smelo vykročili. Najprv sme plní energie dorazili ku rotunde sv. Juraja. Bola nádherná a udržovaná. Mali sme pocit, že ten mních snáď ožije. Postupne sme pokračovali ďalej a objavili sa dve zranenia s názvom otlak od topánky. Ošetrenie pomohlo a šlo sa ďalej. Vrchol bol síce ešte ďaleko, ale všetci sme ho zvládli. Čakala nás rozhľadňa a najmä opekačka. Poriadne sme sa posilnili a čakalo nás prekvapenie. Objavili sa vojaci, ktorí sa rovnako vybrali na túru. Deti uchvátili najmä samopaly, ktoré našťastie boli bez nábojov(čiže šľapali v plnej poľnej). Dávali im zvedavé otázky a poprosili ich aj o spoločné foto. Cesta späť už bola menej namáhavá a na radosť detí sme sa stihli vrátiť aj na obed, kde ich čakali hranolky. Počasie nám prialo a oproti minulému roku sa kondícia mnohých zlepšila a nabudúce zase niekam inam.

• Noc v škole - 5. ročník

• Do fotogalérie bol pridaný nový album Noc v škole - 5. ročník.

Nebýva zvykom, aby žiaci prichádzali do školy v čase, keď v piatok po poslednom zvonení je už vo vzduchu cítiť atmosféru dlho očakávaného víkendu. A predsa sme takýto zvláštny jav zažili minulý piatok spoločne s našimi piatakmi. Už o 16:00 sme privítali v škole prvých nedočkavých nocľažníkov s netradičnou školskou výbavou – spacáky, karimatky, nafukovacie matrace, deky či vankúše. Začínalo žiakmi obľúbené školské podujatie pod názvom Noc v škole. Pre žiakov bol pripravený bohatý program, ktorý pozostával zo športových, vedomostných a zábavných aktivít, ktoré boli priebežne dopĺňané spontánnymi nápadmi ako žiakov, tak i učiteľov. Začali sme hraním futbalu, vybíjanej a na rad sa dostalo aj preťahovanie lanom, kde si zmerali sily skupiny i jednotlivci. Po posilnení pizzou sme sa vrhli do náruživého povzbudzovania našich hokejistov v napínavom zápase s Kazachstanom. Súčasne sa v kuchynke pripravovali sladké palacinky s nutellou alebo džemom, ktoré nám zmiernili smútok po prehratom zápase. Po sklamaní v hokeji sme sa snažili vylepšiť si náladu napínavou schovávačkou v tmavých útrobách našej školy. Nasledovali ďalšie ľubovoľné aktivity – počúvanie tajomných príbehov, hranie stolného tenisu, súťaženie v zábavnom kvíze, hranie Twistera či iných spoločenských hier. Po polnoci nasledovala pyžamová zábava, ktorú vystriedala vankúšová vojna a vďaka limbo tancu sme sa cítili ako na párty na hawaiskej pláži. Po vydarenej zábave, rozvalení na provizórnych lôžkach, sme si pozreli modernú animovanú rozprávku. Viacerí žiaci však boli ešte stále plní energie, a tak sme podnikli malú prechádzku v blízkom parku, kde sme pozorovali novosadské sovičky. Nasledovala očakávaná večierka, avšak ani tá nezaručila, aby sa všetci uložili na spánok. Mnohí nezažmúrili oči počas celej noci. Ráno nás čakalo čerstvé pečivo, voňavé kakao a na švédskych stoloch si každý našiel raňajky podľa svojej chuti. Po výdatných raňajkách sme začali pomaličky upratovať a baliť svoje veci. Noc plná zážitkov bola pre deti i učiteľov naozaj náročná, ale zároveň nezabudnuteľná, o čom svedčí aj rozsiahly fotoalbum. Veríme, že podobné školské podujatia prinesú svoje ovocie a deti si z našej školy odnesú nielen mnohé vedomosti, ale aj bohaté zážitky a úprimné priateľstvá.

• 5.5 2023 MO v atletike žiakov a žiačok.

• Celkovo sa naša škola v konkurencií 22 škôl z celého okresu umiestnila na veľmi solídnom 11. mieste s počtom bodov 332. Za úspešnú reprezentáciu patrí žiakom veľká vďaka.